BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, February 25, 2009

Khilafah


Salam alaikum. Post ana kali ini tidaklah begitu panjang. Tapi ianya suatu perkara yang teramat penting. Alhamdulillah, Sujud dan syukur ana rafakkan kehadrat ALLAH s.b.t, kerana dengan izin-NYA, kesedaran mengenai kepentingan khilafah islam semakin membara dijiwa umat muslimin seantero dunia amnya, dan di Malaysia khususnya. Berbagai-bagai method digunakan oleh jemaah2 islam yg wujud. Dan semuanya Alhamdulillah berlandaskan al-Quran dan As-sunnah, serta berkongsi matlamat yang sama yakni menegakkan daulah islamiah di muka bumi ALLAH ini. Semoga kita semua dipertemukan di satu titik persamaan dalam perjuangan yang suci ini. Kepada kawan2 yang berhajat pada islam, dan berhajat pada tertegaknya daulah islamiah, Join lah mana2 jemaah yang berlandaskan syarak serta menitik beratkan soal tarbiyyah dan dakwah. Andai kata kita pergerak secara berjemaah, insyaALLAH segala usaha kita akan menjadi lebih sistematik.


"Tarbiyyah bukanlah segala-galanya, tetapi dengan tarbiyyahlah bermula segala-galanya"

~Sheikh Mustafa Masyhur~

Jazakallah.
Wassalam.^_^

4 comments:

asSakeenah said...

tarbiyyah dan dakwah jd keutamaan tp siasah jgn diketepikan.. TARBIYYAH, DAKWAH DAN SIASAH perlu bergerak seiringan dan seimbang..x kan tertegaknya daulah tnpa keseimbangan ketiga2 aspek ini..
IQAMATUDDIN WA SIASATUDDUNIYA BIH..
wallahua'lam..

Hamba Ilahi said...

Syukran lak... truskan usaha dakwah anti...mgkin peda ana tarbiyyah itu perlu diutamakan, sebabnya akan timbul persoalan, dapat kah org2 yg mendahulukan siasah, tanpa kefahaman yg mendalam, melaksanakan tugas dengan penuh tanggungjawab. seelok2nya, biarlah siasah itu datang selepas adanya kefahaman yang betul2 jitu dalam jiwa masing2.... sekadar berkongsi pendapat.... Jazakallah....

asSakeenah said...

btul...sbb 2 la an katakan yg
ketiga2 aspek ni perlu diseimbangkan... ap yg an nmpk, ad org yg terlalu bersiasah shingga melupakan tarbiyyah dan ade org yg menekankan tarbiyyah sehingga mnolak siasah ketepi...ape pun, saling top up menop up la... tarbiyyah tetap nombor 1, tp dakwah dan siasah bukan nombor 2..
insyaAllah, klu tarbiyyah mant0p, dakwah dan siasah akan jalan seiring.. ~sekadar luahan pendapat insan yg kerdil disisiNya~

Hamba Ilahi said...

SHukran lak... orng yg faham konsep tarbiyyah n dakwah, insyaALLAH akan mengambil siasah sbg satu method penerusan yg amat diperlukan kearah pembinaan khilafah...shukran atas perkongsian..