BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 28, 2009

Dari Mesir ke bumi Mersing


Salam alaik. Sujud serta sembah kita rafakkan khadrad ALLAH. Selawat serta salam keatas Junjungan Mulia, Nabi Muhammad s.a.w.

Pejam...pejam...celik, rupanya telah habis tiga minggu aku berada dibumi Malaysia. Mendarat di KLIA pada 10/07/2009 haritu setelah beberapa jam 'tersadai' di Dubai. Alhamdulillah.



25-26/07/2009~aku pergi ke sekolah ku di mersing. Berbekalkan secebis semangat nak jumpa adik2 junior n cikgu, akhirnya aku sampai di sekolah dengan menaiki bas 'ting-tong' dari Kluang. Tambangnya ada sedikit peningkatan. Kalau tidak silap, harga asalnya RM5+(Maser aku f5 dl), kini dah jadi RM9.80. Terkejut jugak aku dibuat nya. Dalam bas, ada terserempak dgn senior (kak Rozi) yg kebetulan nak sama2 join program yg diadakan di sekolah.Sampai di sekolah, ada segelintir pelajar yg masih igt akan aku. Dan Alhamdulillah, aku juga igt mereka. Rasa rinduku terubat jua.

PERUBAHAN??

xbanyak sgat perubahan yang ketara. Cume semakin terasa kehilangan guru2 lama, sbb ramai yg berpindah ke tempat lain . Asrama, aku x berkesempatan jumpe warden barunya. Barangkali beliau ada urusan diluar sekolah. EXTIMA, telah pun dibubarkan. Pengawas akan ambil alih semuanya. Dari sekolah hingga asrama. Ketua Pelajar , (Kalau x silap) Amirul namanya. Dia pernah jadi ajk surau semasa aku berada di tingkatan 5. Aku pergi ke dorm lamaku. ING2 namanya. Ternyata, ramai sekali budak baru yg aku kene taaruf. Yg lama di dorm tu cume Zahin, afifi, zul, dan faiz. Yang lain semuanya baru2.

Siapa Yg Aku jumpa??

Ex-students~ abg Hafiz huzazi, zahin, Zul, Hilmi, rahim (ni barisan fasi lelaki yang terlibat + aku)
Junior~Ramai jgk. Sbb aku di sekolah dulu agak rapat ngan bdk2 f1 dan f2 (skarang f4 dan f5). Jadi aku kenal la ramai jgk. Kalu aku sebut, aku rasa x ramai yg kenal. tp aku sebut la jugak. huhu...
F4~Rahman Rumandang, Azri INFO2, Faiz ING2, Solihin MED2, Amirul MED4, dll... (ada yang aku igt muker...tapi luper nama.)
F5~darul ING2,Zahin ING2, afifi ING2, Zahran EDU2, Wan Med4, nasir ING2 dll (ada yang aku igt muker...tapi luper nama.)

Cikgu~ cikgu Maon, Cikgu Rosnah, Cikgu Husni, cikgu safiah, Sr. Sara, Cikgu Junaidah n Ust joha (sbg penceramah Jemputan)

PrOGramM??

Bg aku, Alhamdulillah, semuanya ok. Adik2 pon bg respon yang baik. Program banyak berkisar tentang Halaqah. Selain itu, ada juga riadah. Enjoy jugak, sbb nye maen bola.huhu...( Aku tlebih excited) Then, diikuti dengan ceramah oleh ust Joha, Qiamullail, dan perkongsian pengalaman belajar oleh ex-student pada adik2. nama program utk hari pertama di panggil FEWWIT dan Hari kedua dipanggil WOW. Program kali ini, adalah hasil buah fikiran pelajar SPM07.SYabas n tahniah diucapkan.

Ape komen aku??

No komen~huhu.. Dapat aku perhatikan,Junior kita agak terkejut dgn perpindahan ust joha. Sbb segalanya bergantung pada badan pengawas. Tp, apa yang membanggakan aku, diorang lebih mudah bangkit subuh ( xperlu ada ust laungkan BANGUN!2). Yang bertugas (utk kejutkan) hanyalah pengawas, badar dan sebagainya (MPP). Semasa program Qiamullail~ternyata mereka (junior2) sgt bagus. Sbb mase aku sampai di surau jemaah lelaki dah penuh sampai 2 saff++... Mantop! Segan aku dibuatnya. Ternyata, diorang lebih berdikari~Syabas dan tahniah!

Ape komen Junior??

Diorang kata program nie best. dapat pendedahan dari senior2 tntang pengajian di universiti. Cume rata2 menyatakan harapan supaya pada masa2 akan datang, lebih ramai ex-student dapat melibatkan diri.

Rasanya sekadar itu utk perkongsian kali ini~
~Wassalam~

7 comments:

nagaliar said...

terima kasih byk2 krn sudi berkongsi ilmu n pengalaman ngan adik2 dicni...sy tdk berkesempatan menghadiri prgm tersebut sbb pd waktu itu sy tiada dibumi Mersing...sori eh...

khadira said...

wah, busy nmpknye bile blk msia ni.. bgus3..mase kosong dpt diisi dgn bnda yg berfaedah..

Hamba Ilahi said...

to khadira~ blaja molek, kalu dah grad nanti balnja sy...hehehe

to cikgu(Nagaliar)~ sama2. Lgpon mmg tanggungjawab kami (ex-student) utk bagi sumbangan pada skolah. InsyaALLAH lain kali kita bisa bertemu.semogacikgu n skolah kiter sentiasa dalam payungan rahmatNYA

Joha al-Bilali said...

Maaf dari ustaz kerana tak sempat ikuti semua program, moga apa yang enta dan kawan-kawan lakukan diterima sbg amal soleh... teruskan

Hamba Ilahi said...

to ust joha~Ameen...shukran ust sbb sudi datang....tercapai jgk hajat saya nak jumper ust...Allah mudahkan, xperlu ke pahang...heheheheh^_^

i-syah said...

lega skit dengar bile bdk2 laki ad peningkatan bgn subuh sendiri (cam warden plak!)
semoga mereka semua lebih maju..haha
iA ak n chep nak g skola sblm stat puasa tp lom tetapkn tarikh...nanti ak bgtau kalo dah ad tarikh tetap

ninety_three crewz said...

hmm..thnx kpd sume yg trlbt dlm prgrm 2..